Wat een feest van herkenning voor de vele (oud)Leukenaren en andere geïnteresseerden die naar de eerste uitverkochte voorstelling van de film van Jo van Geneijgen kwamen kijken in de Gotcha vanmiddag. Foto’s worden afgewisseld met filmpjes uit het verleden, aan elkaar gepraat door Hub Bukkems.

Vanuit de gemeente Weert was er volop belangstelling. De burgemeester en vier wethouders konden zich, net als alle aanwezigen, een goed beeld vormen van het oude Leuken en de Moesdijk. Twee leefgemeenschappen die, naar het blijkt, elkaar niet altijd even goed gezind waren. Gelukkig is dat tegenwoordig anders.
Het boerenleven, de winkeliers, de voetbalvereniging, de schutterij en vooral de cafés waren belangrijk voor de hardwerkende inwoners van oud Leuken. De gesprekken met oud-Leukenaren waren informatief, maar ook humoristisch. Daarnaast maakten de historische informatie over vroeger en de oorlog de film nog indrukwekkender en completer. Chapeau Jo!

Jan Leenders van wijkraad Leuken introduceerde de film en gaf in het kort aan hoe de film tot stand is gekomen en wat we als inwoners van Leuken trots zijn op onze mooie wijk van nu. Burgemeester Vlecken bedankte de filmmakers – geheel passend in het dialect – voor het prachtige beeld van vroeger. Een van de wethouders gaf aan, dat het mooi zou zijn als er van ieder Weerter dorp en (oudere) wijk een dergelijke film over het verleden gemaakt zou kunnen worden.
De fotograaf van Weertdegekste was ook aanwezig, kijk hier naar zijn rapportage.

Heb je de film nog niet gezien?
Er zijn twee extra voorstellingen op 19 en 26 maart.

Voor kaartjes link door naar Gotcha
telefonisch 0495-532002 of via onderstaande link.

Lees hier voor meer informatie over de film.