Vanuit de gemeente Weert wordt een zomerpakket met activiteiten beschikbaar gesteld voor gezinnen die om financiële redenen niet op vakantie kunnen. Om in de zomervakantie een aantal leuke activiteiten te kunnen doen, bieden gemeenten Weert en Nederweert een zomerpakket aan. Het zomerpakket is een op maat afgestemd pakket met vrijkaartjes en leuke ideeën voor kinderen uit gezinnen met een laag inkomen.

Voor wie is het?
Het zomerpakket is er voor gezinnen met jeugdigen van 0 tot en met 18 jaar waarvan het inkomen niet hoger is dan 120% van het sociaal minimum (zie de pagina ‘Kindpakket‘). Alleen inwonende gezinsleden tellen mee. De gemeente controleert deze gegevens.

Aanmelden
Inwoners die een brief over het zomerpakket hebben ontvangen kunnen zich aanmelden via onderstaand aanmeldformulier met vermelding van het persoonsnummer in de brief.

Hoe werkt het?

Kijk op https://www.weert.nl/zomerpakket

Aanmelden
Aanmelden voor het zomerpakket kan tot en met 7 juni. Hierna is het helaas niet meer mogelijk om je aan te melden voor het zomerpakket 2024.

Na aanmelding krijg je een bevestiging. De toegangsbewijzen kun je voor 6 juli verwachten.

Heb je géén brief ontvangen?
Dan kun je aanmelden door een mail te sturen naar aanpakarmoede@weert.nl. Geef in deze mail, de namen, het adres en de geboortedata van alle gezinsleden door.