De zon schijnt, de temperatuur is aangenaam, de 22 schutterijen lopen door onze wijk. Ondanks dat niet alle onderdelen van het originele programma konden doorgaan vanwege de lange natte periode, genoten deelnemer en toeschouwers. Het is lang geleden dat het zo druk was in onze wijk. Gelukkig leidden de verkeersregelaars alles in goede banen. De sfeer was top!

Het is zondag 9 juni Schutterij St. Job organiseert het 400e schuttersfeest van de bond EMM. Dit alles op hun eigen locatie aan de Kaaskampweg 7 in Weert. De schutterijen worden op schoonheid beoordeeld. Dit betreft de koningsparen en marketentsters e.d. en de marswedstrijden.

De vele belangstellenden genoten van de muziek, schoonheid van de muziek en uniformen. Behalve de prachtig geklede dames stalen vooral de jonge deelnemertjes de harten van vele kijkers.