Honderden kinderen met hun ouders genoten van de aanstekelijke drumslagen van Sambaband As Arraias. Met hun kleurrijke lampionnen volgden zij Sint Maarten en de band door de straten van Leuken naar de grote vuurstapel aan de Leukerschansstraat. Daar begon het vuur al zachtjes te branden en groeide snel uit tot een grote vuurstapel met indrukwekkende vlammen.

Vrijwilligers hadden vanmiddag de brandstapel opgebouwd en zorgden ervoor dat iedereen op veilige afstand van het vuur kon genieten. Verkeersregelaars hielden het verkeer tegen zodat iedereen veilig de kruisingen kon oversteken. Leden van scouting St. Job zorgden, net als voorgaande jaren, voor heerlijke, warme chocolademelk en lekkere wafels. Zelfs het weer werkte mee.

Deze avond is een mooi voorbeeld van de samenwerking tussen Wijkraad Leuken, Scouting, vele vrijwilligers en sponsoren. Samen maakten zij het mogelijk dat alle kinderen (en vele ouders) van Leuken en daarbuiten konden genieten van een onvergetelijke Sint Maartens avond.

Ook bedankt Lempens, Wetron, Schuman kramenverhuur en Lumar voor het mogelijk maken van deze geweldige succesvolle avond!