Op Leuken kijken we naar elkaar om. Onze wijk kent vele vrijwilligers. Dat bleek afgelopen zaterdag 10 september wel weer. Toen ontving Maria Bakx uit handen van burgemeester Vlecken een Koninklijke onderscheiding. Dit gebeurde tijdens de feestelijke bijeenkomst ter gelegenheid van het 10-jarig bestaan van het Toon Hermans Huis Weert.

Maria kreeg de versierselen uitgereikt die horen bij de onderscheiding Lid in de Orde van Oranje-Nassau. Ook haar collega bij het Toon Hermans Huis Tanja Kools ontving deze zaterdag een lintje.

Trouwe kracht bij tennisvereniging
Maria Bakx was 40 jaar actief als vrijwilliger bij TC Weert-Oost o.a. als bestuurslid en voorzitter van de Horeca Activiteiten Commissie en toernooicommissie van het Open toernooi.

Toen zij met pensioen ging werd ze ook vrijwilliger bij het Toon Hermans Huis Weert waar ze de afgelopen tien jaar verschillende rollen vervulde.

Voor verdere informatie zie Weertdegekste