Zaterdagavond was het zover; weken, uren gepland, geschminkt en gebouwd. De spoken gingen los in de wijk Leuken! 225 kinderen, vaak met hun ouders, hadden zich opgegeven voor de spooktocht. Enge wandelende spoken, lekker griezelen in de creepy grot. Wederom een groot succes voor de deelnemers, Wijkraad Leuken, Scouting St. Job en de vele vrijwilligers.

Vanaf half zeven vertrokken 17 groepen elk met zo’n 15 deelnemers door de wijk. Eerst de jongere kinderen, na half acht de oudere kinderen. Zo konden de spoken warmdraaien met hun griezelige koppen, gewaden en enge geluiden. Ook omwonenden van de 2,5 km lange route konden meegenieten. Sommige hadden zelfs hun tuinen en ramen spookachtig aangekleed voor extra sfeer.

Na de laatste griezelbeleving in de donkere grot in het scoutinggebouw kregen deelnemers een beker warme chocolademelk en een koek. Bij het gezellige kampvuur in de tuin werden verhalen gedeeld en konden kinderen marshmallows roosteren. Een mooie glittertattoo van onze schminkster vormde een mooi aandenken aan deze geslaagde spooktocht.