Voor 40 jaar tomeloze inzet voor tennisclub TC Weert-Oost kreeg Bert Hendrix de welverdiende versierselen, behorende bij de onderscheiding van Lid in de Orde van Oranje-Nassau, opgespeld door burgemeester Vlecken op het zonovergoten tennispark op Leuken.

Al aan de Sportstraat werkte Bert als vrijwilliger mee aan het tot stand komen van het paviljoen van het tennispark. In 2009 had hij opnieuw als bestuurder en verantwoordelijk voor onderhoud een belangrijke rol bij de bouwwerkzaamheden en aanleg van de 6 all-weather banen op het nieuwe park aan de Kaaskampweg. Het park lag er altijd picobello bij dankzij de inspanningen van ‘zijn’ onderhoudsteam.

In zijn werkzame leven werkte Bert bij de politie en begeleidde o.a. mensen die moeilijk een reguliere baan konden krijgen en stond hij aan de basis van wat later bekend werd als Stadstoezicht gemeente Weert.

Lees ook het artikel op Weertdegekste