De Sponsorwinkel Weert is heel blij dat inwoners van onze wijk kleding in de kledingcontainers aan de Sportstraat deponeren. Helaas komt het regelmatig en de laatste tijd zelfs vaak voor dat er niet alleen kleding, schoenen en textiel in de containers wordt gegooid.

Kennelijk zien een aantal mensen deze containers als aanvulling op de afvalbakken. Vrijwilligers die de bakken leeghalen en de spullen moeten sorteren treffen er wekelijk van alles in (en ook buiten) aan.
Ze hebben aangegeven dat als dit zo blijft ze er mee willen stoppen. Dat zou toch echt zonde zijn. De Sponsorwinkel doet er zo’n mooie dingen mee: kleding en schoenen voor hen die weinig geld hebben en het sponsoren van lokale verenigingen en stichtingen met de opbrengst van textiel.

Nog even voor de duidelijkheid:
Er mag alleen kleding, schoenen en textiel in gesloten zakken in de containers worden gedeponeerd.

DUS GEEN LOSSE KLEDING