Vandaag hebben Scouting St. Job Leuken-Weert en Scouting Nederweert gezamenlijk het jaarlijkse evenement Jota-Joti georganiseerd. Ook dit jaar genoten de scouts van de verschillende activiteiten op en rondom het scoutinggebouw. Voor de jongeren een stormbaan, voor de ouderen een ware expeditie.

Tijdens dit wereldwijde evenement van Scouting staan communicatie en techniek centraal. Beide verenigingen pakten de Jota-Joti op om hier voor de leden een dag vol activiteiten op en rond het scoutinggebouw te organiseren.

Op de vrijdagavond namen de oudste leden en leiding van beide verenigingen deel aan Expeditie Joti; een evenement van Scouting Limburg waar Limburgse scoutinggroepen puzzels oplossen en creatieve opdrachten uitvoeren. Met de uitkomsten van deze puzzels kregen de autoteams locaties door die in Limburg verspreid waren.

Op de zaterdag is er flink uitgepakt met uitdagende activiteiten voor alle leden. Bij de Albert Heijn op Leuken stond een grote opblaasbare stormbaan. Hier hebben de kinderen een estafettespel gedaan. Bij de kerk werd het spel memory-XXL gespeeld waarbij goede communicatie erg belangrijk was. Ook werd een “beverhijsspel” bij de Noordervijver gespeeld, waarbij de oudere leden heel hard moesten roeien om een van de jongste leden in de lucht te hijsen. Het laserdoolhof, het kruiwagendenkspel en het petflesschieten waren ook zeer geslaagd.
De spellen werden in groepjes gedaan waarin beide verenigingen en alle leeftijden werden gemixt. Tussendoor was het erg leuk om via portofoons met elkaar in contact te blijven.

Deze geslaagde dag werd afgesloten met een gezellige spelletjesavond voor alle vrijwilligers.

Scouting Nederweert en Scouting St. Job organiseren wekelijks leuke activiteiten voor de jeugd. Wil je ook een keer komen kijken? Kijk dan eens op sociale media of op de websites www.scoutingnederweert.nl en www.scoutingsintjob.nl!