In samenwerking met Stadsgidsen Weert en Stichting Behoud de Lichtenberg heeft Leukenaar, Jo van Geneijgen, een nieuwe film gemaakt. De film gaat op vrijdag 12 april om 16.00 uur in première.

Stadgidsen Weert en Stichting Behoud de Lichtenberg hebben in coproductie het afgelopen half jaar een filmdocumentaire gemaakt met als titel ‘BC de Campus…tussen droom en werkelijkheid’.

De film schetst in meer dan 50 minuten een prachtig historisch beeld van een gerenommeerd en uniek onderwijsinstituut van nationale allure.

De filmdocumentaire bestaat uit drie delen:

1. De oudbouw in de binnenstad
  2. De nieuwbouw aan de Kazernelaan en de plannen voor een campus
  3. De Lichtenberg: het openluchttheater, zwembad, tennisbanen en Mariakapel

Het idee en scenario is van de hand van stadsgids Harrie Mennen; de film is geproduceerd door Jo van Geneijgen, bekend van ‘oral history’ films over o.a. de Wertha Brouwerij en ‘Leuken, in vroeger jaren’.

Ook op Leuken wonen veel oud-leerlingen van het College. Voor hen zal deze film een ‘feest van herkenning’ zijn; voor anderen een (eerste) kennismaking met de geschiedenis van het Bisschoppelijk College en de aanleg van het unieke monumentale Lichtenbergpark.

Vanwege de enorme belangstelling voor de première op 12 april (in twee dagen uitverkocht) zijn er vier extra voorstellingen

• zondag 14 april om 16.15 uur,
  • woensdag 17 april om 20.15 uur.
  • donderdag 18 april om 20.15 uur
  • en zondag 21 april om 16.15 uur.

Kaartjes à € 7,50 zijn te bestellen via www.gotcha-weert.nl of telefonisch 0495-532002.