De Limburger, Erwin Schmidt, schreef in de Limburger een artikel over het gemis aan een feestlocatie in onze wijk. De Schutterij zou een prachtige locatie zijn, maar op het laatste moment gaf de gemeente geen vergunning af.

Er vinden gesprekken plaats over hoe in de toekomst hier invulling aan zou kunnen worden gegeven. Het scoutinggebouw van St. Job ondervindt dezelfde problemen bij het verhuren aan verenigingen en clubs uit de wijk.

Artikel De Limburger 9 januari 2024

Inmiddels heeft ook de politiek zich in deze materie verdiept en zijn er vragen gesteld in de raadsvergaderingen. Burgemeester Vlecken legt uit waarom het niet mogelijk is binnen de huidige regels om een Vastenavond te vieren bij bijvoorbeeld de Schutterij. Er wordt gezocht naar een oplossing voor de komende jaren.

Artikel Weertdegekste 21-01-2024