Maanden van voorbereiding, zaterdagavond was het zover; zo’n 35 eng geschminkte figuranten stonden klaar om zo’n 200 kinderen en hun ouders te vermaken in en rond het scoutinggebouw van St. Job. Het thema dit jaar was ‘De vloek van Rosalinda’. Was zij een heks of toch niet? De kinderen krijgen de opdracht de waarheid te onderzoeken.

In hun zoektocht kwamen de kinderen allerlei creepy figuren tegen: een tarrotlezer, cannabalen, een levend lijk, poppenspelers, een zombie, gevangenen, een priester en natuurlijk de beul. Dit alles in een fantastisch decor van kaarsen, begraafplaats, guillotine, rituelen rondom het kampvuur. Film, rook- en geluidseffecten completeerden het spookgevoel.

Vanaf half zeven vertrokken 25 groepen elk met zo’n 8 deelnemers door het scoutinggebouw en de tuin eromheen. Eerst de jongere kinderen, na acht uur de oudere kinderen. Zo konden de spoken warmdraaien met hun griezelige koppen, gewaden en enge geluiden. Voor sommige jonge kinderen was het behoorlijk spannend, voor de oudere jeugd kon het niet eng genoeg zijn.

De spooktochtvrijwilligers, met hulp van scouting St. Job, zijn er ook dit jaar in geslaagd om de kinderen van Leuken een onvergetelijke avond te bezorgen!

De organisatie was ook dit jaar in handen van Wijkraad Leuken.