Een prachtige heldere avond. Onder een bijna volle maan, liepen honderden kinderen met hun ouders door onze mooie wijk naar de Leukerschansstraat. Sint Maarten voorop, gevolgd door de vrolijke klanken van sambaband/percussiegroep As Araias. Een tof sfeertje en dan moest het vuur nog komen.

En dat kwam! Grote vlammen, eerst rondom de stapel pallets en langzaamaan stond de hele stapel in vuur en vlam! Kinderen stonden met open mond te kijken naar het spannende schouwspel. Ook de ouders genoten van de geweldige sfeer. Scouting zorgde weer voor een bekertje warme chocomel en een lekkere wafel; voor papa en mama was er natuurlijk een bekertje glühwein.

Meer dan 500 bekertjes werden uitgedeeld aan de toeschouwers op het veld aan de Leukerschansstraat. Een geweldige opkomst! Niet alleen bewoners van Leuken, maar ook van daarbuiten.

Een prachtige avond mogelijk gemaakt door de vele vrijwilligers, scouting St. Job, verkeersregelaars en sponsors (Wetron leverde de pallets, Lumar leende ons de verrreiker en TC Weert-Oost zorgde voor de stroom).

Wijkraad Leuken dankt iedereen die heeft geholpen om deze avond tot een succes te maken.

Kijk ook naar het filmpje van deze avond.